Stand up pouch, czyli saszetka typu Doypack.
Pięć powodów, dlaczego warto się mu przyjrzeć i wprowadzić do swojej produkcji.
Niezależnie od tego, co jest naszą motywacją, ekologia, ekonomia, czy utrzymanie klienta, a może jeszcze inne czynniki, warto wziąć pod uwagę opakowanie Stand up pouch, czyli saszetkę typu Doypack. Jest to idealnie rozwiązanie do refillu kosmetyków i detergentów.
Daj nam znać, jakie produkty chciałbyś pakować w saszetki, a my na pewno doradzimy najlepsze rozwiązanie!
Ekonomia dla klienta
W czasie, kiedy inflacja uderza po kieszeniach Polaków, walka o utrzymanie klienta trwa. Żaden z producentów nie może sobie pozwolić na utratę stałych odbiorców. W tym celu podejmuje różne działania. Z jednej strony zmniejsza pojemność swoich produktów. Z drugiej chętnie współurządza promocje z dużymi sieciami lub w e-comerce. Warto pomyśleć nad zmianą opakowania na tańsze, co w ogólnym rozrachunku obniży cenę produktu. Po każdej stronie takiego zabiegu mamy wygranych.
Konsument płaci mniej za nasz produkt i nie szuka tańszych zamienników. Producent nie traci klienta. Powszechnie wiadomo, że utrata odbiorcy i odzyskanie jego zaufania z powrotem, kiedy on już polubił produkt konkurencji, jest praktycznie niemożliwe.
Ekonomia na produkcji
Inwestycja w nowoczesną maszynę na dłuższą metę przynosi same korzyści. Oszczędność energii, podczas jej pracy w dobie szalejących cen prądu, to bardzo dobry zabieg. Niezawodność linii pakującej to nie tylko spokój i pewność ciągłości produkcji, ale przede wszystkim brak ponoszenia strat, kiedy maszyna nie działa. Również współpraca z polskim producentem to gwarancja szybkiego serwisu lub sprawnego dostosowania linii pakującej do innego, niż dotychczas produktu. Pandemia, czy nawet chwilowa blokada Kanału Sueskiego dały nam cenną lekcję, co do skrócenia łańcucha dostaw do okręgu europejskiego. Bliższa odległość to gwarancja szybkości w reakcji na nieprzewidywane.
Kolejnym ekonomicznym aspektem jest łatwość transportu. Doypack jest bardzo lekki oraz łatwy do zapakowania w opakowanie zbiorcze. Waga pustej saszetki o pojemności 1000 ml z korkiem to jedyne 20 gram, więc tak naprawdę, planując transport, możemy brać pod uwagę wagę spakowanego produktu. Elastyczność torebki Stand up pouch to usprawnienie w pakowaniu. Karton jest w pełni wypełniony i nie ma tu mowy o przysłowiowym przewożeniu powietrza.
Oszczędności wynikające z przepisów BDO i ROP nie mogą zostać tu pominięte. Kiedy każdy gram wprowadzanego na rynek plastiku to rosnące kwoty na fakturze, czas pomyśleć o ich obniżeniu. Jeśli litrowa butelka PET z nakrętką waży 45 gram, a saszetka o tej samej pojemności ok. 20, nie ma miejsca na przeoczenie tych wielkości.
Ekologia po stronie klienta
Wiele badań konsumenckich wskazuje na to, że klienci coraz częściej w swych wyborach zakupowych zwracają uwagę nie tylko na cenę i jakość produktu, ale także na jego ekologiczne opakowanie. Cóż może być bardziej ekologicznego, niż trwałe opakowanie, które zachowuje wszystkie standardy opakowania przeznaczonego do kontaktu z żywnością i kosmetykami, niż torby typu doypack?! Jeśli do tego zastosujemy monoflię, zamiast klasycznego laminatu, możemy z dumą informować na produkcie i w komunikatach marketingwych, że puste opakowanie w pełni nadaje się do recyklingu.
O zaletach monofolii pisaliśmy tutaj.
Ekologia po stronie producenta
Zmniejszenie emisji CO2 podczas transportu oraz wspomniane oszczędności w zużyciu prądu to nie tylko atuty obniżające wydatki, ale także względy ekologiczne. Wprowadzanie coraz mniejszej ilości tworzyw sztucznych to świadomość, że dla dobra naszej planety robi się wszystko, co w danym momencie możliwe!
Brak etykiety
Rezygnacja z etykiety na rzecz zadruku na folii, z której formowany jest doypack to kolejny ważny punkt tej listy zalet Stand up pouch’a. Jeśli czegoś nie ma, nie dostajemy za to faktury. A w myśl zaleceń postępowania z odpadami – najlepszym odpadem jest ten, którego nie ma. Klient również nie musi się zastanawiać, czy puste opakowanie, wykonane z tworzywa sztucznego powinno być oddzielone od etykiety, przed wyrzuceniem do żółtej frakcji odpadowej. Uniknięcie dodatkowej warstwy plastiku jest pomocne w odsortowaniu odpadu w stacji recyklingu. Optyczne sortery reagują na jedno tworzywo, bez alertów o wykryciu niezidentyfikowanego dodatku.
Niezależnie zatem od tego, co nas motywuje, ekologia, czy ekonomia. Czy chcemy zyskać nowego, proekologicznego klienta, a może nie stracić tego, który szuka tańszych produktów, warto przemyśleć inwestycję w nową linię pakującą. Tu są tylko wygrani!